w ,

Naturalne spalacze tłuszczu – 10 skutecznych zabójców tkanki tłuszczowej

Postanowiłaś zadbać o swoje ciało i zrzucić zbędne kilogramy? Zamiast sięgać po drogie specyfiki oferowane przez producentów, pełne dodatkowych składników chemicznych, czyli tzw. wypełniaczy, sprawdź, które naturalne produkty pomogą Ci w spalaniu tkanki tłuszczowej. Większość z nich znajdziesz w swojej kuchni.

Decydując się na odchudzanie często oprócz wprowadzenia zasad zdrowego odżywiania będących podstawą prawidłowej, dobrze zbilansowanej diety i aktywności fizycznej decydujemy się na zakup preparatów wspomagających redukcję tkanki tłuszczowej. Tymczasem wiele z ich składników, to tzw. naturalne spalacze tłuszczu w organiźmie, a zarazem produkty, które bardzo często mamy w domu, bądź możemy je kupić za niewielkie pieniądze praktycznie w każdym sklepie.

Naturalne i zdrowe spalacze tkanki tłuszczowej

Czym są pokarmy naturalne spalające tłuszcz? Zawierają substancje nazywane też czasem spalaczami kalorii bądź termogenikami. Jedne sprawnie oczyszczą nasz organizm, inne wesprą pracę naszego przewodu pokarmowego, przyspieszą metabolizm bądź przyspieszą spalanie tkanki tłuszczowej. Są zdrowe, naturalne, często nawet nieświadomie stanowią część naszego żywienia. Warto więc skorzystać z dobrodziejstw natury. Na liście naturalnych spalaczy tłuszczu znajdują się m.in. niektóre przyprawy, zioła i herbaty, ocet jabłkowy, kofeina, witamina C, produkty bogate w białko i w błonnik. Jak działają i dlaczego warto je stosować?

Kurkuma – kurkumina jako naturalny spalacz tłuszczu

Kurkuma to bardzo silny antyoksydant. Jej działanie przeciwutleniające pomaga nam neutralizować wolne rodniki, spowalnia procesy starzenia, obniża poziom cholesterolu frakcji LDL. Działa przeciwzapalnie, dzięki czemu wspomaga regenerację po wysiłku fizycznym. Wspiera procesy trawienia pobudzając wydzielanie żółci i enzymów trawiennych. Jest również pomocna w redukcji niestrawności, m.in. dzięki hamowaniu tworzenia się gazów i łagodzeniu skurczów jelit. Bardzo ważnym elementem wspierającym walkę z nadmiarem tkanki tłuszczowej jest kurkumina – substancja zawarta w kurkumie. Ogranicza ona wzrost adipocytów (komórek tłuszczowych) oraz zwiększa wrażliwość komórek na leptynę – hormon biorący udział w regulacji apetytu.

Cynamon i imbir – sprawdzony termogenik na spalanie

Cynamon jest przyprawą, która pomaga nam zmniejszyć apetyt na słodycze oraz zredukować napady wilczego głodu. Dzieje się tak, gdyż stabilizuje on poziom insuliny w organizmie. Należy do termogeników, czyli substancji powodujących wzrost termogenezy (w naszym ciele wzrasta produkcja ciepła, co powoduje przyspieszenie przemian metabolicznych i innych procesów fizjologicznych niezbędnych do utrzymania stałej temperatury ciała). Do tych wszystkich procesów potrzebujemy energii, dlatego wtedy nasz metabolizm działa na szybszych obrotach i szybciej spala zgromadzony tłuszcz.

Podobnie jak cynamon, imbir jest naturalnym termogenikiem. Ma działanie rozgrzewające, ponadto pozytywnie wpływa na nasz układ pokarmowy i trawienie, pobudzając wydzielanie enzymów.

Pieprz Cayenne – prawdziwy pożeracz tłuszczu

Kapsaicyna zawarta w pieprzu kajeńskim (chili) to silny naturalny termogenik, który przyspiesza przemiany metaboliczne i zwiększa zdolność organizmu do spalania tłuszczu. Ponadto substancja ta nie dopuszcza do dojrzewania adipocytów (komórek tłuszczowych) oraz nasila ich rozpad. Pieprz Cayenne, podobnie jak inne przyprawy należące do pożeraczy tłuszczu możemy dodawać do przygotowywanych przez nas potraw nadając im smaku i charakteru, bądź też dodawać np. do szklanki wody i wypijać w ten sposób.

Kofeina – naturalny spalacz tkanki tłuszczowej dostępny w każdej kuchni!

Kofeina nasila aktywność procesów metabolicznych, których efektem jest spalanie tkanki tłuszczowej oraz hamuje apetyt. Jest również substancją działającą pobudzająco. Dane pokazują, że osoby które piją kawę (porcja 100-150 mg kofeiny) na kilkadziesiąt minut przed aktywnością fizyczną mają większą motywację do działania, większą wytrzymałość i efektywniej redukują zbędny tłuszcz. Zawartość kofeiny w kawie zależy od gatunku ziaren, ilości użytej do zaparzenia oraz samego czasu zaparzania. W przybliżeniu zawartość kofeiny wygląda następująco:

  • filiżanka czarnej kawy parzonej ciśnieniowo: 100 – 150 mg kofeiny
  • filiżanka kawy rozpuszczalnej: 30-95 mg
  • filiżanka kawy parzonej po turecku: 36-90 mg
  • filiżanka espresso: 57-65 mg

Zielona herbata – nie tylko redukcja tkanki tłuszczowej

Zawiera kofeinę, dzięki czemu skutecznie wspiera redukcję tkanki tłuszczowej. Z kolei katechina (EGCG) zawarta w zielonej herbacie przyspiesza utlenianie tłuszczy. Napój ten jest również bogatym źródłem polifenoli, dzięki czemu hamuje wolne rodniki i wykazuje działanie antyoksydacyjne, pomagając w redukcji stanów zapalnych. Zielona herbata wspomagając usuwanie toksyn i oczyszczanie organizmu wspiera również naszą walkę z cellulitem.

Czerwona herbata – zatrzymuje odkładanie tkanki tłuszczowej

Czerwona herbata pobudza perystaltykę jelit oraz wydzielanie enzymów trawiennych oraz hamuje syntezę i odkładanie tkanki tłuszczowej, szczególnie trzewnej. Badania wykazały, że może być skutecznym orężem pomocnym w walce z otyłością.

Ocet jabłkowy – hamuje wchłanianie tłuszczu

Kwasy owocowe, a przypadku octu – kwas jabłkowy hamują wchłanianie tłuszczu. Nie wpływają bezpośrednio na jego spalanie, natomiast mogą być pomocne np. przed spotkaniami, imprezami obfitującymi w tłuste, ciężkostrawne posiłki. Pektyny, które zawiera ocet jabłkowy spowalniają wchłanianie węglowodanów, dzięki czemu dłużej czujemy się syci oraz usprawniają pasaż jelitowy. Należy jednak uważać z ilością octu jabłkowego – spożywany w dużych ilościach może wraz z tłuszczem hamować wchłanianie witamin w nim rozpuszczalnych powodując niedobory. Zdarza się również, że zbyt duże jego ilości przyczyniają się do kłopotów z trawieniem.

Produkty bogate w witaminę C – spalanie z L-karnityną

Grejpfruty, pomarańcze, cytryny, zielona pietruszka, papryka, brokuły, kapusta – są bogatym źródłem witaminy C, naturalnego antyoksydantu, który wpływa również na wytwarzanie aminokwasu L-karnityny. Ta z kolei przyspiesza metabolizm, spalanie tłuszczu i zapobiega ich odkładaniu się w naszych magazynach. Ponadto L-karnityna zmniejsza uczucie głodu, dzięki temu nie spożywamy nadprogramowych kalorii oraz obniża poziom lipidów we krwi.

Produkty bogate w białko – w 100% naturalne spalanie tłuszczu!

Chude mięso, ryby, nabiał, białko jaj należą do pokarmów naturalnie spalających tłuszcz. Dlaczego? To pełnowartościowe białko, do którego trawienia nasz organizm musi wykorzystać więcej energii, niż w przypadku chociażby tłuszczów czy węglowodanów. Wynika to m.in. z skomplikowanej budowy białek. Dzięki temu białko również uważane jest za naturalny pożeracz tłuszczu. Wspiera naszą walkę ze zbędnym tłuszczykiem również dzięki temu, że syci nas i dzięki temu wpływa na zmniejszenie apetytu.

Produkty bogate w błonnik

Nieodzownym elementem odchudzania i redukcji tkanki tłuszczowej jest żywność bogata w błonnik. Wchłania wodę, dzięki czemu nasz żołądek szybciej jest wypełniony, co zmniejsza uczucie głodu. Błonnik pokarmowy zwiększa wydzielanie enzymów trawiennych, reguluje pracę jelit, zapobiega zaparciom, wspiera rozwój prawidłowej flory bakteryjnej w jelitach oraz oczyszcza organizm. Obniża poposiłkowe stężenie cukru we krwi, a tym samym produkcję insuliny. Dzięki temu skutecznie wspiera redukcję tkanki tłuszczowej. Doskonałym źródłem błonnika w diecie są warzywa i owoce oraz zbożowe produkty pełnoziarniste.

Naturalne spalacze tłuszczu – 10 skutecznych zabójców tkanki tłuszczowej
Ocena: 5
Oddane głosy: 1

Źródła:

[1] Błecha K., Wawer I., Profilaktyka zdrowotna i fitoterapia, Bonimed, Żywiec 2011
[2] Gröber U., Mikroskładniki odżywcze, MedPharm Polska 2010
[3] Mizera j., Mizera K., Dietetyka sportowa, Galaktyka Sp. z o.o. 2017
[4] Jarosz M. et al., Zawartość kofeiny w produktach spożywczych, Bormat. Chem. Toksykol. 2009, XLII, 3: (776-781).
[5] Krzysztofiak H et al., Wspólne Stanowisko COMS i Komisji Medycznej PKOL: Stosowanie suplementów diety i żywności funkcjonalnej w sporcie. Rekomendacje dla polskich związków sportowych 2012, Warszawa.
[6] Pitchford P., Odżywianie dla zdrowia, Galaktyka Sp. z o.o., Łódź 2008

Komentarze i opinie

Dodaj komentarz

Dieta na płaski brzuch

Jedz i spalaj tłuszcz. Skuteczna dieta na płaski brzuch!

Naturalne sposoby na przewlekłe zmęczenie

Naturalne sposoby na przewlekłe zmęczenie. Odzyskaj siłę i energię!